clock

Dzisiaj jest 22.11.2017 rok ,        godzina: 19:28 dudes     Dziś imieniny: Cecylii, Jonatana, Marka            Dołącz do społeczności e-Masaz.pl w G+

arrow

Obecnie znajdujesz się w : Podstronie » Kinezyterapia ćwiczenia rozluźniając


Linki sponsorowane
Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Stoły do masażu



Polecane produkty

Masaż

Wyszukiwarka

Twoja wyszukiwarka
arrow

Kinezyterapia ćwiczenia rozluźniając

Linki sponsorowane


Ćwiczenia rozluźniające powodują zmniejszenie napięcia mięśni na skutek odpowiedniego ułożenia ciała lub wykonywania określonych ruchów. Cel: możliwość świadomego i kontrolowanego zmniejszenia napięcia mięśni, czyli ich rozluźnienia.

Wskazania: Ćwiczenia rozluźniające są konieczne przed rozpoczęciem i w czasie wykonywano ćwiczeń leczniczych. Rozpoczynając ćwiczenia mięśni bez uprzedniego uzyskania zmniejszenia ich napięcia napotyka się na duże trudności w przeprowadzeniu wszelkich ćwiczeń. Ćwiczenie napiętych mięśni powoduje ból, a występujący odruch na rozciąganie wzmaga jeszcze ich napięcie

Wykonanie: 1. Rozluźnienie ogólne mięśni uzyskuje się przez wygodne ułożenie podopiecznego na wznak, w pozycji półsiedzącej, siedzącej, siedzącej, w leżeniu przodem, na boku lub przez podwieszenie całego ciała. Chcąc uzyskać rozluźnienie ogólne mięśni w pozycji leżącej tyłem, należy podopiecznego ułożyć na materacu podkładając mu poduszkę pod kolana. Stopy w pozycji zerowej są oparte podeszwami o woreczek z piaskiem. Ramiona w nieznacznym odwiedzeniu, a przedramiona w zgięciu spoczywają na poduszkach. W pozycji leżącej i siedzącej podopieczny powinien mieć wygodne oparcie dla tułowia i głowy. Ułożenie poduszek jest taki samo jak w pozycji leżącej tyłem. W pozycji leżącej przodem głowa jest zwrócona do boku i spoczywa na poduszce. Pod biodra i brzuch podkłada się poduszki. Poduszkę podkłada się również pod golenie w celu uzyskania ich zgięcia i ustawienia stóp w pozycji zerowej. W tym ułożeniu palce stóp nie dotykają podłoża. Kończyny dolne powinny być ułożone w niewielkiej rotacji do wewnątrz. Kończyny górne spoczywają na podłożu w nieznacznym odwiedzeniu, a przedramiona w zgięciu. W pozycji leżącej na boku głowa spoczywa na poduszce, a pod kończynę górną i dolną dalszą od podłoża podkłada się poduszki. Kończyny górne są zgięte w stawach barkowych i łokciowych, kończyny dolne są zgięte w stawach biodrowych i kolanowych pod kątem 30-40. Rozluźnienie ogólne mięśni uzyskuje się również przez podwieszenie całego ciała. Każda część ciała jest podwieszona za pomocą podwieszek i linek przymocowanych do ramy lub kraty stalowej. Podwieszki obejmują: głowę, klatkę piersiową, miednicę, stawy kolanowe, stawy skokowe i śródstopia oraz stawy łokciowe i śródręcza. Podwieszenie na sprężynach daje jeszcze większe uczucie wygody. Ogólnemu rozluźnieniu mięśni sprzyjają: uspokajająca atmosfera, spokojne i ciche wydawanie poleceń oraz unikanie pośpiechu. Sprzyjają mu również ćwiczenia oddechowe, którymi należy rozpoczynać i kończyć ułożenie podopiecznego w pozycji sprzyjającej rozluźnieniu mięśni, oraz cicha, spokojna muzyka. 2. Rozluźnienie ogólne mięśni nie zawsze jest konieczne. Często wystarcza uzyskanie miejscowego rozluźnienia, np. w obrębie kończyny górnej lub dolnej. Relaksacja to proces dochodzenia narządów organizmu ludzkiego do stanu równowagi. Obszar działania ćwiczeń relaksacyjnych jest bardzo rozległy. Relaksacja nie zajmuje się tylko patologicznymi zmianami w tkankach i narządach organizmu, ale wkracza także w sferę psychiki. Wskazówki metodyczne: początkowe zajęcia należy poświęcić na naukę przyjmowania właściwych pozycji wyjściowych po opanowaniu odpowiednich ułożeń przechodzi się do nauki prawidłowych ruchów. Oparte sa one na prostych koordynacyjnie czynnościach, naprzemiennych napięciach i rozluźnieniach żądanych grup mięśniowych działanie ćwiczeń powinno się wspomagać środkami fizykoterapii

STRECHING Razem z przyrostem masy musi iść elastyczność i długość mięśni

• W momencie rozciągania należy myśleć o rozciąganym mięśniu, uczestniczyć w procesie, poczuć stretching! • W czasie ćwiczenia, oddychać spokojnie i równomiernie, ani na chwilę nie wstrzymywać oddechu. • Przyjąć wygodną pozycję, gdyż odprężenie podczas ćwiczenia poprawi jego wynik. • Po zakończeniu ćwiczeń danej grupy mięśni należy rozciągnąć także mięśnie działające przeciwnie, tzw. mięśnie antagonistycznie. • Rozpocząć ćwiczenia od tej „sztywniejszej”, gdyż przeważnie poświęca się więcej czasu na stronę, od której się zaczyna. • Należy pamiętać o tym, żeby głowa stanowiła zawsze przedłużenie wyprostowanych pleców.

U dzieciaków nie musimy – są gibkie - polepszenie ukrwienia mięśni(co za tym idzie lepszy dostęp tlenu i substancji odżywczych do mięśni-szybsza regeneracja) - rozluźnienie mięśni po treningu(szczególnie polecane dla tych, którzy długo nie mogą dojść do siebie po treningu)

v Stretching aktywny – wykonujemy go sami rozciąganie realizowane jest z siłą, jaką zapewnia sam ćwiczący. v Stretching pasywny - ktoś za nas rozciąga siłę zapewnia sam partner lub przyrząd. v Stretching statyczny - jest najpowszechniej stosowaną techniką. Polega on po prostu na wykonywaniu ruchu do momentu bezbolesnego rozciągnięcia i przytrzymaniu tej pozycji przez założoną ilość czasu. – „program biodro” – torebka stawowa v Stretching balistyczny - wykorzystuje momenty powstające przy kołysaniu się, ruchach wahadłowych i gwałtownych ruchach rozciągających. Jest to technika najwyższym stopniu ryzyka i może być stosowana tylko przez dobrze wytrenowanych zawodników, którzy wykonują ruchy balistyczne w uprawianych przez siebie dyscyplinach, takich jak sporty walki, balet, gimnastyka






   » powrót do poprzedniej strony

Aby otrzymywać najnowsze informacje :


Masaż tajski jest jedną z czterech gałęzi tradycyjnej medycyny Tajów.

Masaż tajski

Fizjoterapiaonline.pl serwis zajmujący się coraz bardziej popularnym tematem, jakim jest fizjoterapia.

Fizjoterapia


Gabinety masażu - baza gabinetów masażu
Rehabilitacja - serwis rehabilitacyjny
Forum fizjoterapia - fizjoterapia, fizjoterapeuci



Instagram


Strona korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia przeglądarki. Administracja nie ponosi odpowiedzialności z zastosowania metod leczenia opisanych w witrynie. Kopiowanie za zgodą redakcji.